Учени от британския Институт „Франсис Крик", Националният институт по раковите заболявания на САЩ и Университетът в Олборг в Дания са открили, че витамин D повишава устойчивостта срещу тумори. Резултатите от изследването са публикувани в списание Science.

Екипът установи, че мишките, на които са им давани богати на витамин D храни, имат по-добра имунна устойчивост към експериментално трансплантирани ракови заболявания и подобрен отговор на имунотерапията.

Учените установяват, че витамин D действа върху чревните епителни клетки, което от своя страна увеличава броя на бактериите, наречени Bacteroides fragilis. За да се определи приносът на тези микроорганизми към резистентността срещу рака, мишките получавали в храната си и B. fragilis, което им дало възможност да устоят на туморния растеж. Този ефект обаче е много слаб, когато в диетата на гризачите липсва витамин D.

Заедно с това изследователите анализираха данни от 1,5 милиона души в Дания, откривайки връзка между дефицита на витамина и по-високия риск от рак.

Според учените са необходми още проучвания, за да се установи с точност какъв е ефектът.