Британски учени оспориха ползата от затварянето на училищата, за да бъде спряна заразата с коронавируса. Според тях въздействието на тази мярка е твърде малко, съобщи ДПА.

"Засега доказателствата в подкрепа на затварянето на училищата заради COVID-19 са много слаби", обявявят учените от лондонския Юнивърсити колидж.

Данни от грипни епидемии показват, че то "има малък ефект при вирус, който се предава лесно като COVID-19 и е с ниски клинични прояви сред децата". Затварянето обаче има "големи икономически и социални последици", пишат учените в сп. "Лансет".

Според тях то предотвратява само 2-4% от смъртните случаи, "много по-малко от други мерки за социално дистанциране". По-добре е да бъдат обмислени по-малко драстични мерки за дистанциране в училищата, особено ако ще са продължителни".

Данни от епидемията от ТОРС в Китай, Хонконг и Сингапур от 2003 г. показват, че "предаването на вируса в училищата не е имало значима роля за огнищата", и че затварянето им не е допринесло за овладяването на ТОРС.