Ако вече са ви открили някакво смущение във функциите на щитовидната жлеза, сте наясно какво е рязко да отслабнеш или да напълнееш, да ти се развали сънят, да имаш чести разстройства и да почне да ти капе косата.

Хората с понижена или с повишена функция на жлезата трява да избягват следните 6 храни:

1. Захар

Ако изведнъж спрете да ядете всякакви евтини храни с добавена захар, след време ягодите ще ви се сторят най-сладкото нещо на света. Ако не го направите, панкреасът ви ще се претовари и ще развиете инсулинова резистентност, която ще увреди щитовидната жлеза още повече.

2. Пържено

Храните с голямо количество трансмазнини блокират действието на тироидните хормони, които си набавяте чрез хапчета. Те пречат и на жлезата да синтезира тироидни хормони по естествен път. Така че откажете пържените картофи.

3. Соя

Ако жлезата ви е ленива (с понижена функция) и се лекувате, избягвате соята. Тя пречи на организма да усвоява медикаментите, които са ви предписани.

4. Кръстоцветни зеленчуци

Сигурно сте чували колко полезни са зелето, броколите и пр. Ако обаче тироидната ви жлеза е с разстроени функции и не ви стига йод, по-добре да минете на други видове зеленчуци поне за известно време.

5. Кафе

При проблемна жлеза кафето сутрин няма да ви ободрява. С течение на времето пиенето на много кафе уврежда надбъбречните жлези и чрез тях вторично се уврежда и щитовидната.

6. Глутен

Глутенът е безпощаден към щитовидната жлеза. Той съдържа един белтък, наречен глиадин, който много прилича по структурата си на щитовидния ензим трансглутаминаза. Когато консумирате глутен, имунната ви система атакува глиадина и при това невинният ензим пада като косвена жертва. Щетите за жезата от еднократна консумация на глутен траят 6 месеца.

Пазарувай в MediaMall.bg - книги, музика, филми и абонаменти


дефицит на безопасен йод
11/08/2018 19:02:03

Ако щитовидната жлеза получава ежедневно с храната и водата препоръчваните от СЗО дози на безопасен йод за синтезиране на хормоните, то всичко ще бъде наред. Проблеми се появяват заради дефицита на йод, а заблудата, че с йодираната сол си обезпечаваме 150 мкг е и престъпна. Американски изследвания доказват, че само 10% от йода в йодираната сол се усвояват от организма.

ОСТАВИ КОМЕНТАР

*       
*