От малки учат децата да не лъжат. Но ново изследване на учени от Торонто показва, че от послъгването има ползи за ума, пише в. "Дейли мейл".

Учените направили експеримент с 42 момчета и момичета на възраст около 40 месеца, разделени на две групи. Едната е контролна, а на другата учените показали как да шмекеруват в игра с криене на предмет, за който възрастен човек трябвало да отгатне в коя ръка на детето се намира той. Укритият предмет бил пуканка. На децата било поръчано да се държат така, че да заблудят възрастните, предава БТА. 

После на всяко дете бил даден стандартизиран тест за проверка на когнитивните възприятия. Тестът проверявал например способността да се разбират намеренията на другите, фокусирането на вниманието, решаването на задачи, организиране на дейността със създаване на приоритети и планиране.

Въз основа на теста експертите констатирали, че децата, които бързо се научили да заблуждават възрастните, извлекли незабавно когнитивни ползи от това.

Този извод подкрепя идеята, че дори негативно социално поведение може да е от полза за когнитивните способности, когато кара хората да преследват цел, решават проблем, търсят перспектива. Това обаче не означава, че родителите трябва да учат децата да лъжат. Но е добре за ума им ако се научат да го правят по-рано, казват специалистите.