"Обичайно, когато има оплакване, още дори в лечебното заведение, пациентите се обръщат към нашата асоциация. В случая ние и досега нямаме жалба от тази пациентка", каза в ефира на Би Ти Ви Пламен Таушанов, председател на Българската асоциация за закрила на пациентите, коментирайки казуса с родилката, която твърди, че е получила шамари и обиди по време на раждането.

"Още докато е в лечебното заведение, може да се обърне към ръководител на заведението с оплакванията, но няма такива", добави още той.

"Не съм запознат пациентката да е сезирала компетентни органи. Към днешна дата може би е входирала в лечебното заведение за проверка. Това се случва 10 дни по-късно", посочи Таушанов.

По думите му в случая има доста необичайни неща - обикновено пациентът се жали още непосредствено при лечението, преди изписване или след, но не след 10 и повече дни. "Не е обичайно някакъв колега да представлява жената пред медиите. Не е обичайно и да няма обръщане към такава организация като нас, която може да ѝ окаже помощ", обясни още той.

Според него в случая при липсата на медицинска грешка, където има вина, причинно-следствена връзка, увреждане на жената – този казус касае по-скоро етични проблеми.

„Основният проблем у нас е, че няма т.нар. протоколи на поведение – при конкретните диагнози какво непосредствено трябва да извърши лекарят по диагностиката и лечението. Има препоръки, които не се спазват. Този въпрос трябва много ясно да бъде разписан, защото каса и сигурността на пациента, и тази на лекаря", смята Таушанов.