Лекари от Пловдив алармират, че прекомерното стоене на подрастващите пред компютрите, мобилните телефони, таблетите и телефоните води до "виртуален аутизъм" при децата - забавя езиковото развитие на подрастващите, води до депресия и социална изолация. Това предупреждава и педиатърът д-р Иван Иванов от клиниката по педиатрия в университетската болница "Св. Георги" в Пловдив, съобщава Нова тв.
Той уточнява, че това не е диагноза, а предупреждение. Дългото седене на деца пред електронни устройства, което ги лишава от време за социално-когнитивни умения, може да доведе признаци, подобни до аутизъм, каза още той. А симптомите - липса на реакция при споменаване на име, да се прави, че не те чува, липса на зрителни контакти, липса на интерес за игра с връстници.
По думите му става дума за деца от 1 до 3-4 годишна възраст. Но такива прояви на дефицит в социалните умения може да се появят и в по-голяма възраст, ако децата не са свързани с околния свят и прекарват голямо време във виртуалната реалност, а не в живия живот.
Това е една пристрастяваща сфера, която става все по-занимателна, бърза, сменяща се, привлекателна и адаптирана с изкуствения интелект към индивидуалните потребности. Дефицитът в реалното взаимодействие при живата комуникация се отразява на умението за комуникация при тези деца - отнема се от времето, което те ще бъдат със своите връстници. Вместо да кажеш нещо неприятно на близък човек, пускаш две емотикони и ликвидираш въпроса, предупреждава д-р Иван Иванов.
Коментари