Здравна кампания със „среден пръст“ стартира в Нова Зеландия, за да привлече вниманието към хепатит С. Органът за рекламни стандарти го намери за твърде обидно за публикуване.

В Нова Зеландия кампанията „среден пръст“ привлече вниманието в рекламата за обществена услуга за предотвратяване на хепатит С.

В рекламите, публикувани от министерството на здравеопазването на Нова Зеландия, се вижда, че рекламният актьор първо е показал среден пръст, а след това е протегнал същия пръст в теста, направен, за да се определи дали има вирус, предаван по кръвен път.

Заместник-министърът на здравеопазването Айша Верал каза, че кампанията „Винаги се придържайте към C“ ще повиши осведомеността за вируса, който убива близо 200 новозеландци годишно.

Службата за рекламни стандарти одобри жалба, описваща рекламни изображения, публикувани за информираност относно вируса на хепатит С, като „изключително обидни“.

Службата за рекламни стандарти призна, че рекламата е използвала неподходящ и обиден жест и е нарушение на стандартите, пише bg-voice. 

В жалбата се подчертава, че жестът е груб и обиден, тъй като означава „С.. Г..“ на езика на жестовете и че този вид реклама няма място на места, където децата могат да я видят.

Ник Чембърлейн, национален директор на Службата за обществено здраве, каза, че решението на Службата за рекламни стандарти е „тъжно“.

“Нямахме никакво намерение да правим обидна реклама с изображенията на кампанията, които избрахме. Тъжно е, че Службата за рекламни стандарти смята, че не сме постигнали баланса”, каза Чембърлейн.