Способността на децата да извършват фини движения с ръце и комуникативните им способности намаляват при дълъг престой пред екрана на телевизор, компютър или друго устройство.
Канадски учени изследвали 2400 деца на 2 и 3 г. и техните родители. Децата, прекарали по-дълго време пред телевизионния екран или в компютърни игри, се представили по-зле при проверка на умения за координация, комуникация, социални умения и решаване на задача, предаде БТА.
Една четвърт от децата имали дефект в общуването или моториката, или забавили своето речево развитие още в предучилищна възраст.
Взирането в екрана пречи на развитието на физическите и умствени способности на децата и вреди на социо-емоционалното им здраве, каза д-р Шери Мадигън от университета в Калгари.
Учените установили, че децата на 2 г. прекарват средно по 17,09 часа седмично пред екран, а 3-5 годишните - съответно по 24,99 и 10,85 часа.
Изследването е публикувано в JAMA Pediatrics.
Авторите съветват в дома да се обособи "зона без екран", както и да се определи време, в което не работи нито едно устройство. Родителите трябва да ограничат времето, което самите те прекарват пред екрана, и да общуват по-дълго с децата си.
Коментари