Родителите вече могат да се притесняват по-малко, когато децата им киснат пред компютъра, чоплят из своя смартфон или играят на видеоигри. Според изследване на Оксфордския университет престоят пред екрана се отразява добре на умствените способности на подрастващите, съобщи в. "Дейли телеграф".

Учени от Оксфорд са подложили на тестове 120 000 души на 15-годишна възраст и са съпоставили резултатите им с времето, прекарвано от тях пред компютъра всеки ден. Най-добри на теста са били децата, които използвали компютър по 4 часа и 17 минути на ден. За смартфоните върховата точка е малко под 2 часа на ден, а за видеоигрите - 1 час и 40 минути.

Според научния екип цифровите технологии повишават креативността и комуникационните умения и подготвят за живота в бъдещия свързан свят стига да не се прекалява с тях и те да не пречат на учебния процес.

"Предишните изследвания разглеждаха твърде опростено връзката между дължината на престоя пред екрана и умственото здраве на подрастващите. Ние установихме, че за тях е по-добре да бъдат на умерен онлайн режим, отколкото изобщо да не се докосват до тези джаджи", обясни д-р Андрю Пшибилски, шеф на оксфордския екип.

Изследването обаче не взема под внимание как дългият престой пред екраните се отразява на физическото здраве, нито калкулира кумулативния ефект от използването на различни дигитални джаджи.

През 2014 г. китайски учени обявиха, че дългият всекидневен престой в интернет води до свиване на мозъка. Освен това децата много бързо биват обсебени от джаджите - състояние, което в психиатрията вече се обозначава с термина "екранен синдром".