Консумацията на големи количества кофеин увеличава три пъти риска от глаукома при хора, които по наследство са предразположени към повишено вътреочно налягане, писа сайтът "МедикълЕкспрес".
Приемът на над 480 мг кафе на ден (4 чаши) повишава налягането с 0,35 мм, При генетично предразположение, консумацията на повече от 321 мг кафе дневно - 3 чаши увеличава риска от глаукома 3,9 пъти спрямо тези, които не пият кафе или напитки с кофеин, предаде БТА.
Международен екип анализира резултатите на 120 000 участници в проучване за периода 2006- 2010 г.
Доброволците на възраст между 39 г. и 73 г. предоставили на изследователите здравните си картони заедно със свои ДНК проби. Те попълнили анкетни карти с въпроси за хранителния си режим, фокусирани върху консумацията на съдържащи кофеин напитки.
Участниците в изследването трябвало да отговорят по колко кофеиносъдържащи напитки и храни консумират на ден, какво е съдържанието на кофеин в тях. В анкетните карти имало и въпроси, свързани със зрението на доброволците - дали страдат от глаукома или има ли в семейството им хора с тази болест.
Три години по-късно е измерено вътреочното налягане на доброволците и са изследвани очите им.
Данните показват, че високият прием на кофеин като цяло не води до по-голям риск от глаукома или повишаване на вътреочното налягане. Въпреки това при една четвърт от участниците, за които е установена генетична предразположеност към глаукома, е установен повишен риск от увреждане на зрението.
Коментари