Децата с по-големи сестри имат по-добри езикови умения от тези с по-големи братя, сочи скорошно проучване на френски изследователи, предава БГНЕС.

В рамките на изследването учени от френски университет анализирали въздействието на братя и сестри върху словесните умения на детето.

Изследователите са се възползвали от данните на френското проучване EDEN, което е анализирало деца и техните майки на възраст от 2 до 11 години.

Езиковите умения на децата се измерват в конкретна възраст с различни методи. Децата, които са достатъчно пораснали, бяха подложени на тестове като повтаряне на думи и изречения, описание на снимки и изброяване на животни, докато анализът на 2-годишните се провеждаше с участието на техните майки.

Данни от 1 276 френскоговорящи деца, завършили езиковите тестове, включително 547, които имат батко или кака, бяха анализирани от изследователския екип.

Резултатите от проучването, които бяха публикувани в Psychological Science, показаха, че децата, които нямат батко или кака, са по-добри по отношение на вербалните умения, докато тези, които имат братя, се оказаха по-малко успешни.

Причината, поради която каките влияят положително на езиковите умения на детето в сравнение с батковците, все още не е идентифицирана, въпреки че изследователите предположиха, че това може да се дължи на вроденото майчино чувство при момичетата. Изследването също така предполага, че тези, които нямат батковци или каки, имат по-добри езикови умения, тъй като може да имат по-качествено време с родителите си.

Възрастовата разлика между братята и сестрите изглежда не оказва влияние върху езиковата способност, отбелязват изследователите и добавят, че ще има по-широки заключения след проучвания върху деца, говорещи други езици, тъй като това проучване е ограничено само с тези, които говорят френски.