По улиците на Истанбул, в курортите и хотелите особено през летния сезон често може да видите мъже с боядисани глави или с бинт на челото. Повечето са млади хора, но не са малко и тези над 40-годишна възраст. Друга честа гледка са жени с лека превръзка на носа...

Това са пациенти, които идват в Турция специално за пластични операции. Пресметнато е, че приходите от пластичните операции надхвърлят 1 млрд. долара годишно. 70% от клиентите са от Европа, а 30% - от арабския свят.

Според д-р Сервет Терзилер от Външноикономическия здравен съвет Турция излиза на преден план в света по извършване на пластични операции. По думите му те и присаждането на коса са водещите за развитието на здравния туризъм, на който Турция сложи началото преди десетина години.

ОТ 2-3 г. силно е нараснал броят на пристигащите за тези услуги от Европа и е надхвърлил броя на тези от арабския свят. Летният сезон е най-натовареният в тази сфера поради естеството на интервенциите, за които той се смята за най-удачен. Покрай това пациентите прекарват и отпуската си в страната.

Според д-р Терзилер в Турция вече има много добри специалисти и натрупан опит в присаждането на коса, като се използват над 10 метода от най-модерните в света. Клиниките разполагат със съвременна техника, операциите са роботизирани, масово е лечението с лазер, към което и много жени проявяват интерес. Фактор е и положителното отношение от персонала в Турция към чуждестранните пациенти. Но в последно време има известно отстъпление по отношения на стандартите за хигиена и стерилността при пластичните интервенции. "Трябва е да се засили контролът върху клиниките, върху всички ангажирани в тези сектори", казва д-р Терзилер.

Според него 1 млрд. долара е малко за здравния туризъм на Турция в сравнение с приходите в света, които са 120 млрд. долара. Приходите на водещите страни в сектора Индия, САЩ, Германия далеч надхвърлят турските.