Китайски учени са установили, че пиенето на зелен чай помага за превенцията на болестта на Алцхаймер, писа вчера „Вестник за наука и технологии“ („Къдзи жъбао“).

В статията се посочва, че на фона на все по-застаряващото население невродегенеративните заболявания, сред които болестта на Алцхаймер, показват тенденция към бързо нарастване.

Учени от Анхуейския селскостопански университет и Китайския университет за наука и технологии обаче са установили, че зеленият чай намалява синоптичните увреждания и подобрява паметта и способността за учене при хора в напреднала възраст. Изследването дава теоретична основа за разкриване на механизма за предотвратяване на болестта на Алцхаймер чрез пиене на чай и по-нататъшното му приложение.

Проучването е публикувано в сп. Molecular Nutrition and Food Research.