Децата, които от рано сутринта се взират в екрани - телевизионни или на игрови конзоли, таблети, смартфони и компютри, са изложени на тройно по-висок риск от езикови проблеми, предаде Франс прес, позовавайки се на френско проучване.

Ако освен това подрастващите рядко или почти никога не обсъждат екранното съдържание с родителите си, рискът се увеличава шесткратно, според изследването, публикувано в издание на здравната агенция "Санте пюблик" и цитирано от БТА.

"Влияние оказва не времето, прекарано пред екраните - средно 20 минути, а моментът от деня. Сутрешното екранно време изчерпва вниманието на децата и намалява способността им да учат ", обяснява д-р Манон Коле от изследователския екип от университета на Рен.
Настоящото изследване не открива причинно-следствена връзка, но установява статистическа зависимост и подкрепя резултатите от предишно проучване на д-р Коле.

През последното десетилетие използването на цифрови медии се е увеличило, като достъп до тях имат и малките деца, припомнят изследователите.

Проучвания показват, че подрастващите, които прекарват определено време пред екрани, имат по-слабо емоционално взаимодействие с околните, необходимо за психомоторното им развитие и в частност за развитието на речта.

Изследването е обхванало 167 деца с установени езикови проблеми и 109 без. Малчуганите са прекарвали средно час и четвърт дневно пред екрани. Изследователите са установили, че екранното време сутрин преди училище е свързано с три пъти по-висок риск от езикови затруднения за децата.