Три минути негативни новини сутрин увеличават риска да имате лош ден с 27%, смята психоложката Мишел Гийлан, предаде БТА.

Авторката на бестселъра "Излъчване на щастие" (Broadcasting Happiness) говори вчера за влиянието, което новините оказват върху благополучието на хората, в последния ден от Международния комуникационен форум в Шарджа, ОАЕ.

Предвид глобално повишените нива на тревожност и депресия, битува всеобща заблуда, че негативните и сензационни новини увеличават броя на зрителите и са по-атрактивни за рекламодателите, каза тя.

Гийлан заклейми фокусирането на журналистиката върху проблемите и препоръча тя да се съсредоточи върху решенията. Изследванията според нея показват, че този подход вдига рейтингите на медиите. Доста по-вероятно е потребителите да си купят стока, рекламирана веднага след излъчващо позитивизъм медийно съдържание, казва тя.