Специалисти от Технологичния институт Стивънс в САЩ установиха, че ароматът на кафе може да подобри решаването на аналитични задачи, по-специално резултатите на стандартния тест GMAT (Graduate Management Admission Test), използван за приемане в чуждестранни бизнес школи, съобщи Лента.

Експериментът е обхванал около 100 студенти, които направили теста, включващ 10 въпроса по алгебра. Участниците били разделени на две групи, като в едната от тях доброволците решавали задачи при наличие на аромат на кафе. Оказало се, че тези участници по-добре се справили на теста в сравнение с контролната група, предава БТА.

Във втората част от изследването учените извършили допитване сред 200 души, които трябвало да помислят как различни аромати влияят върху човешката дейност. По мнението на анкетираните, ароматът на кафе трябва да повиши бдителността и енергичността, както и да увеличи производителността и да подобри изпълнението на различни задачи.

Като се има предвид, че по време на експеримента източникът на аромата на кафе не съдържал кофеин, специалистите смятат, че получените на теста резултати могат да се обяснят със самовнушение.

Учените предполагат, че в дадения случай плацебо ефектът може да е полезен в различни сфери, включително в бизнеса. Слабият аромат на кафе може да се използва за подобряване продуктивността на учащите се.